Komen Ustazah Bahiyah Tentang Lawak Sepah

24th June,2011

11 Responses so far.

  1. cheqwa says:

    ermm..nampaknya ustzh Bahiyah sangat husnuzzon...ni lagi sayang ustzh ni..hikhik^_^

  2. kan..nmpak ustazah sgt berhemah dan berhikmah dlm berbicara...

  3. Ustazah Bahiyah? Waa, memang ketinggalan pula aku ni, ehe. Apapun, syabas ustazah! Walaupun dikritik hebat sebelum ni pasal isu Valentine, ustazah tetap bertahan. Moga2 kita semua terus mendapat hidayah n petunjuk dari-Nya.. v(^^,)

  4. soooooour says:

    sokong ustazah bahiyah..komen yg bernas utk reply komen sukri ismail tu...program maharaja lawak hanya program hiburan..bukan program maksiat..maksiat berlaku atas individu tu sendiri..maharaja lawak berjaya kumpul kan seluruh ahli keluarga bergembira sambil berehat menonton hiburan simple..

  5. kan...berhikmah sangat..macam nie la baru dakhwah yg betul..step by step..pendekatan y bijaksana dan positive...lagi respect la!!

  6. apisv2 says:

    betul, apa yang sepah wt anggapkan positif
    apisv2.com

  7. betul2..cume lain kali jgn lah ade yg permainkan agama.

  8. ~aSHa~ says:

    ustazah bahiyah mmg sgt berhemah...contohi la beliau...

  9. Assalamualaikum...

    Setiap perkara ada pro dan kontranya... Cuma kita perlu jadikan ayat berikut sebagai salah satu panduan dalam berbuat sesuatu iaitu : "matlamat tidak menghalalkan cara..".

    Pada pendapat dan pandangan saya, Maharaja Lawak bukan program maksiat. Ianya sebagai sebahagian kecil tuntutan jiwa manusia yang normal untuk menikmati perasaan "lawak" dan "kelakar". Kalau ada orang yang pergi ke ceramah agama sekalipun tapi duduk di barisan paling belakang dalam kalangan hadirin tapi sibuk meraba dan bercium, bagaimana pula..? Sila fahamkan konsep perumpamaan yang saya gunakan...

    Orang yang betul2 memahami agama seperti ustazah ini tidak cepat nak membuat kesimpulan terhadap sesuatu perkara. Sedangkan tuan punya diri tak nak marah, apa pasal pula orang lain nak fikir sebaliknya. Rasa sensitif itu penting, namun kena gunakan dengan berhemah juga...

  10. ucapan yg berhikmah..(",)

Leave a Reply

Tinggalkan saya sesuatu...

Alhamdulilah